וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פתח תקוה - מכבי חיפה: דודו ביטון חזר לסגל

31.10.2010 / 13:26

החלוץ הצעיר יתלבש אך יתחיל את המשחק על הספסל. בסגנית האלופה מקווים שדבאלישווילי יתאושש (20:00, ספורט2)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

הפועל פתח תקוה:

הפעם האחרונה שהפועל פתח תקוה ניצחה משחק בקריית אליעזר הייתה בינואר 2004, לפני כמעט שש שנים. את פתח תקווה אימן אז פרדי דוד, ושערים של טומיסלאב הרצג ושלומי אדרי סללו את הדרך לניצחון. אבל מאז, איך אומרים, במפגשים מול מכבי חיפה, לא משנה באיזה אצטדיון, היא מדשדשת. לא פחות מ-20 שערים היא ספגה בששת המפגשים האחרונים מול הירוקים והיא מחזיקה בהישג נוסף, משפיל לא פחות – 11 הפסדים רצוף ליריבה מהכרמל. עכשיו, אם מישהו זוכר את ה-7:1 הגדול על הירוקים ב-1963, שיקום.

מכבי חיפה:

המחמאות שהגיעו מכיוון יענקל'ה שחר כנראה לא היו מקריות. ליאור רפאלוב כבש בשני המפגשים האחרונים מול הפועל פתח תקוה (ארבייטמן, שעזב, הבקיע תשעה שערים בששת המפגשים האחרונים!). אבל זאת רק חלק מהסטטיסטיקה המנצחת של חיפה, שמתוך 11 מפגשיה האחרונים מול פתח תקוה ניצחה בעשרה, מתוך מגוון משחקיה משנת 1988 ועד היום הפסידה שלוש פעמים בלבד ובכלל, משנת 1949, מפסידה בממוצע להפועל פתח תקוה בקריית אליעזר פעם בשש שנים. רבים מתקשים לשכוח את המפגש ב-2007, בו הביסו הירוקים את הקבוצה ממלאבס 6:1, עם רביעייה של ארבייטמן (מסודי ומשומר השלימו). מאז, מתוך חמישה מפגשים, חיפה הביסה את פתח תקוה בשלושה. מחר, אלישע לוי יסתפק ב-1:0. כדי לכפר על היכולת בשני המשחקים האחרונים ולזכות באמון הקהל מחדש.

מפתחות והכנות

הפועל פתח תקוה:

החדשות הגדולות בקרב הפועל פתח תקוה הגיעו שעה וחצי בלבד לפני המשחק, כאשר הנהלת הקבוצה החליטה להחזיר לסגל את החלוץ דודו ביטון. כזכור, ביטון לא תורגל באימון הקבוצה ביום שישי לאור סוגיית החוזה של השחקן, כאשר טוברוק מחזיקה ב-95 אחוז ממכירה עתידית שלו. החלוץ הצעיר קיבל את ההודעה זמן קצר לפני המשחק, אך בקבוצה החליטו שלא לכלול אותו בהרכב מכיוון שהתאמן לבדו במשך מרבית השבוע שעבר.

המכרים שלו בכדורגל הישראלי הזהירו אותנו שיובל נעים לא צריך הרבה כדי להעמיד שחקנים במקום. בשבועיים שהוא נמצא עם הקבוצה הוא הספיק לספסל את עמנואל מתיאס, לתת בראש לג'וניור ויסה ואתמול הוא בחר לזרוק מהאימון את ארמון בן נעים שמזוהה מאוד עם הקהל הכחול ולא יכלול אותו בסגל. יובל נעים התבקש לא לתרגל אותו ב-11, עד שתיפול החלטה אחרת, ועד אז עידו אקסברד התבקש להתכונן. יגאל אנטבי לא יוחתם מחר וימשיך להתאמן ועד אז ניסן אלקלעי הצעיר, שגם הוא הגיע במסגרת ההסכם עם טוברוק, יתפוס את עמדת המגן השמאלי.

מכבי חיפה:

האסיפה שקיים אתמול שחר עם סגנו עוזי מור הייתה חיובית מאוד מבחינת השחקנים שלהם, שהיו צריכים דחיפה כדי להרים את הראש מהקרשים. השבוע הסוער שעבר על חיפה בגזרת אריק בנאדו לא הוסיף לשקט, ומישהו היה צריך להחזיר את השקט למערכת. לאלישע לוי יש כמה בעיות. קוראים להם עידן ורד, עלי עוסמאן ואייל גולסה, אבל הספסל שלו עדיין יותר טוב מכל קבוצה ממוצעת בליגת העל. אייל משומר יזכה לדקות גם מחר וללוי יש גם את יניב קטן שחוזר במקום ורד ואפילו קשר פורטוגלי בשם אדריאן סילבה, שממשיך לראות ספסל. שלומי אזולאי שנמצא בכושר מצוין יפתח, כשתומר חמד יחכה על הספסל.

יעמדו למבחן

הפועל פתח תקוה: ישראל זגורי

בפתח תקוה מספרים שהילד נרגש לפגוש את מכבי חיפה. ואולי בעצם את אלישע לוי. בעונה שעברה המאמן לא ממש ספר את הקשר הזה, שהחליט לדרוש בכל מחיר שחרור כדי לשחק. העונה, עושה רושם, מדובר באחד השחקנים הדומיננטיים של פתח תקוה בהרכב. בשתי הקבוצות מעידים שלילד, שנכנס בעונה שעברה לשחק נגד יובנטוס בטורינו ובנגיעה הראשונה מסר עם העקב, יש לא מעט חוצפה חיובית. מחר, מקווים בפתח תקוה, הוא יזכיר למאמן הקודם שלו למה טעה כשויתר עליו.

מכבי חיפה: ולדימיר דבאלישווילי

ההבדל בין מכבי חיפה של העונה שעברה לזאת של העונה הנוכחית לא הייתה רק עניין של הגנה יציבה יותר , סגל מאיים יותר, אלא גם היכולת לנצח משחקים צמודים. שלומי ארבייטמן ידע איך לשחק לצד דבאלישווילי, ובאותה מידה שהוא ידע להבקיע, הוא גם ידע להפעיל אותו. בחיפה קצת לחוצים מהיכולת של הגיאורגי במשחקים האחרונים. לא רק שדבאלישווילי לא מכריע משחקים, הוא גם לא כובש. המספרים והנתונים שלו בעונה שעברה הוכיחו שכשם שהוא יודע לא לכבוש עשרה משחקים, הוא יודע להגיב בצמדים בשרשרת. המסקנה – דבאלישווילי צריך להבקיע שער כדי לפרוח. במקרה שלו, זה אפילו יותר קיצוני ממה שאתם חושבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הרכבים משוערים

הפועל פתח תקוה: שניר דורי; איאד חוטבא, גל כהן, דניאל אדו, ניסן אלקלעי; ג'ונתן אסוס, גיא דיין, ישראל זגורי, גיא צרפתי, ג'וניור ויסה; עידו אקסברד.

מכבי חיפה: אמיר אדרי; אייל משומר, איגנסיו קאנוטו, שי מימון, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, יניב קטן, ליאור רפאלוב; שלומי אזולאי, ולדימיר דבאלישווילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully