וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי, רק לידיעתך: רונאלדו חזר: נבחרת המחזור של אירופה

18.10.2010 / 13:19

היהלום של ריאל מדריד ומלך שערי הליגה מתחיל להזכיר את הבולדוג הקטלני שאהבנו. רק כך הוא יכול היה לחזור לנבחרת המחזור של אירופה, וליהנות מבישולים של צ'אבי ועוד כמה שהרטיטו את ליבנו בסופ"ש

שוער

בראד פרידל – אסטון וילה

כמו בעונה שעברה, צ'לסי שוב השאירה נקודות בווילה פארק, אם כי הגיע לה לצאת עם כל השלוש. הכחולים היו ראויים לניצחון למרות ההרכב החסר והיכולת הבינונית, אבל נתקלו ביום טוב מאוד של השוער האמריקאי הוותיק. פרידל סיפק מספר הצלות נהדרות מול ניקולא אנלקה ופלורן מאלודה, ובעיקר הקרין מניסיונו ושלוותו על חוליית ההגנה של אסטון וילה. מלבד ז'ראר הוייה המרוצה, הנהנות הגדולות מהיכולת של פרידל בין הקורות הן טוענות לכתר דוגמת מנצ'סר סיטי וארסנל, שניצחו והצליחו לצמק את הפער מהדאבליסטית הצועדת בראש טבלת הפרמיירליג.

הגנה

מגן ימני: שיימוס קולמן – אברטון

אברטון הגיעה לדרבי ה-214 של המרסיסייד מהמקום ה-17, כאשר היריבה המרה ליברפול נמצאת מקום אחד מתחתיה ומתחת לקו האדום. בסיום הדרבי חגגו הכחולים ניצחון 0:2 והורידו את ליברפול כבר למקום ה-19, בפתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מאז 1954, אז גם נשרה לליגת המשנה. איש המשחק היה שיימוס קולמן הצעיר, שאחרי מבחנים משביעי רצון מול מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, הציג את משחקו הטוב ביותר דווקא בקרב העירוני. קולמן תופקד בקישור ולא בעמדתו המקורית כמגן ימני, אך זה לא מנע ממנו לסחרר את שחקני ההגנה של ליברפול ולבשל בצורה נהדרת לטים קייהיל. לנבחרת אירלנד יש מגן לשנים רבות, דייויד מויס משוכנע כי מצא פיתרון לבעיה בקישור. והוא עלה רק 60 אלף ליש"ט!

בלם: ממאדו סאקו – פריס סן ז'רמן

בלי שאף אחד ירגיש, ההגנה שהייתה מושא לבדיחות בצרפת בעונה שעברה וחטפה רביעייה ממכבי תל אביב, שומרת על שער נקי כבר שבעה משחקים ברציפות בכל המסגרות. איתה, פריס סן ז'רמן הפכה לקבוצת צמרת שחולמת על אליפות. בשבת ניצחו שחקניו של אנטואן קומבוארה 0:2 את טולוז בחוץ, כשמעל כולם בלט ממאדו סאקו. הבלם הצעיר, שקיבל את סרט הקפטן בקבוצה באקט יוצא דופן כבר בגיל 17, ענד שוב את הסרט בעקבות היעדרותו של קלוד מאקללה המושעה, והנהיג את חבריו עם משחק הגנה עיקש וגם שער מצוין. מעבר לזה, הגדולה של סאקו והסיבה בגינה רודפות אחריו הקבוצות הבכירות באירופה, היא העובדה שהוא הופך שוער מצחיק כמו אפולה אדל לשוער ליגה ראוי.

בלם: יוריס מאתייסן – המבורג

הדהירה הסנסציונית של מיינץ נעצרה בסוף השבוע, ואחד האחראים לכך הוא הבלם בן ה-30 של נבחרת הולנד. המבורג הציגה משחק סולידי במגרשה של המוליכה ערב המחזור וגם ידעה לעקוץ על מנת לנשל אותה מהפסגה. מאתייסן לא נבהל מהיכולת המרשימה שהציג אדם שאלאי ההונגרי בשבועות האחרונים במדי מיינץ והנבחרת, סגר אותו הרמטית במהלך המשחק ושלט מולו בקרבות האוויריים. מאתייסן אף חיפה על משחק חלש של שני המגנים והציג שיתוף פעולה משופר עם הייקו ווסטרמן, במשחק הראשון העונה בו שמרה המבורג על שער נקי.

מגן שמאלי: סטפן ראדו – לאציו

אינטר, מילאן ויובנטוס מנצחות, אבל הפסגה האיטלקית עדיין שייכת לנשרים מהבירה. לאציו נהנית מהמאסטרו המופלא הרנאנס וגם מסטפנו מאורי שחווה כרגע את התקופה הטובה בקריירה שלו, אך ההגנה שלא ספגה שער בשלושת המשחקים האחרונים היא ההפתעה האמיתית בקבוצה של אדי רג'ה. בניצחון 0:2 בבארי היה זה סטפן ראדו הרומני שסיפק ניידות באגף השמאלי ותרם גם מבחינה הגנתית וגם מבחינה התקפית. ביובנטוס כבר סימנו אותו כמי שיכול לפתור את אחת מנקודות התורפה שלהם בעונה הבאה.

קישור

סימון רולפס – לברקוזן

את התפוקה המירבית ביחס לדקות משחק של שחקן כלשהו העונה, סיפק קפטן לברקוזן במהפך הנפלא של קבוצתו ב-2:3 על וולפסבורג בשבת. רולפס, שנעדר מהמגרשים במשך תקופה ארוכה בגלל פציעה קשה ואף החמיץ את המונדיאל, חסר עדיין כושר משחק וגם מול הזאבים פתח על הספסל. הוא עלה כמחליף בדקה ה-70, ותוך 10 דקות (בין הדקות 72-82) הצליח לכבוש פעמיים לאחר מצבים נייחים וגם לסחוט כדור עונשין מ-11 מטרים. אחת הסיבות לדעיכה של לברקוזן בסיום העונה הקודמת הייתה היעדרותו של רולפס. את הקאמבק שלו הוא החל עם הנהגת קאמבק גדול של הקבוצה.

צ'אבי – ברצלונה

השבועיים אותם החסיר צ'אבי בגלל הפציעה שנבעה מעומס, גרמו לגעגועים עזים בקרב אוהדי ברצלונה, שלא ממש נהנו העונה מקבוצתם במשחקי הבית. גם ב-45 הדקות הראשונות של קרב הצמרת מול ולנסיה צ'אבי היה בגדר נעלם, אך במחצית השנייה השתלט על מרכז השדה למרות שהפציעה נתנה את אותותיה וסחף את ברצלונה לניצחון חשוב במבחן האמיתי הראשון שלה העונה. הקשר הפנטסטי בישל במסירת עומק שגרתית מבחינתו לחברו אנדרס אינייסטה, והגביה גם את הכדור אותו הפך קרלס פויול לשער הניצחון מאוחר יותר. ניצחון מוראלי לברצלונה, עוד יום בעבודה לצ'אבי.

מילוש קראסיץ' – יובנטוס

הקשר הסרבי הנפלא התאקלם מהר מהצפוי בכדורגל האיטלקי וקופץ לביקור שלישי בנבחרת המחזור שלנו. יובנטוס חבטה ללא רחם בלצ'ה האומללה עם 0:4 קליל, כשקראסיץ' פשוט זורע הרס בהגנת הקבוצה האורחת ומחזק את מעמדו כאימת המגנים בסרייה A. הרכש מצסק"א מוסקבה סידר שער לפליפה מלו כשסחט פנדל, ולאחר מכן בישל נפלא לפאביו קוואליארלה. יובה הורידה הילוך בחצי השני, אבל כשהנסיך אלסנדרו דל פיירו נכנס החליט קראסיץ' לפרגן גם לו עם אסיסט שני במשחק. אם לביאנקונרי יש סיבה לפנטז על הסקודטו העונה, זה רק בזכות קראסיץ'.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

הוא השתחרר בשישייה מול לה קורוניה, עשה חיים גם במדי נבחרת פורטוגל ועכשיו הוא נראה בדיוק כמו כריסטיאנו רונאלדו הקטלני של העונה שעברה. ריאל מדריד הפכה בשבועיים האחרונים לקבוצה אימתנית והאפשרויות של ז'וזה מוריניו בחלק הקדמי הן בלתי נגמרות. מעבר לצמד השני ברציפות שהבקיע רונאלדו, ראינו ממנו שני בישולים נהדרים בניצחון 1:4 במלאגה, הרבה פרגון וגם חדוות משחק שהשכיחה את הניסיונות הסולניים הנואשים במחזורים הראשונים. פתאום רונאלדו כבר מוליך את טבלת המבקיעים בליגה (שישה שערים), ריאל היא הכובשת המצטיינת (16) וגם המקום הראשון כבר בידי הבלאנקוס. מי זוכר את הפתיחה המקרטעת מבחינה התקפית?

פאטו – מילאן

רונאלדו וריאל מדריד יפגשו ביום שלישי בליגת האלופות את מילאן, שגם היא מתחילה למצות את הפוטנציאל ההתקפי שלה. הרוסונרי הרשימו ב-1:3 על קייבו, כשמעל כולם בלט פאטו המצוין. החלוץ הברזילאי, שכבש בשני משחקי הידידות של הסלסאו בשבוע שעבר, ביצע תנועה בלתי פוסקת בהתקפה, שכלל את שיתוף הפעולה עם זלאטן איברהימוביץ' וניפק צמד נפלא שהעלה את מאזנו בליגה לארבעה שערים. במילאן יכולים לקוות רק שיישאר כשיר, במיוחד כשזלאטן מפרגן, רונאלדיניו מלהטט וגם רוביניו כבר מחייך. מוריניו צריך להיות מודאג, אינטר עוד יותר.

מריו גומז – באיירן מינכן

כמו רבים אחרים ברחבי העולם, גם מריו גומז חזה בהתרגשות בחילוצם יוצא הדופן של הכורים הצ'יליאנים וקיבל את ההשראה. "ברגע שראיתי שלאחד האנשים הראשונים שחולצו קוראים גם כן מריו גומז, ידעתי שזה יהיה המשחק שלי", הסביר לאחר הערב הגדול שלו מול האנובר. "33 כורים ניצלו, המספר שלי הוא 33 וכבשתי שלושה שערים - זה גורל". גומז פתח בהרכב באיירן מינכן רק בגלל מכת הפציעות שפוקדת את הקבוצה, וסתם כמה פיות עם איום מתמיד על שער היריבה ושלושער מרשים שהפך אותו בן רגע למלך השערים של הבווארים העונה. לבאיירן הייתה בעיה קשה בהתקפה במחזורים הראשונים, האם סופר מריו מסוגל לפתור אותה גם בטווח הארוך?

כוכב אורח

גארה דמבלה – לבסקי סופיה

בבולגריה טוענים שלבסקי סופיה זכתה בפיס. בקיץ שילמה הקבוצה בסך הכל 200 אלף יורו עבור רכישתו של גארה דמבלה מלוקומוטיב פלובדיב, ואחרי 10 מחזורים בליגה היא מוליכה את הטבלה בבטחה בעיקר בזכות החלוץ הצרפתי. דמבלה, בן להורים ממאלי שגדל בפרברי פריס, צמח באקדמיה המפורסמת של קליירפונטיין, אבל לא הצליח לפרוץ לקבוצה הבוגרת של אוקזר. אחרי עונה אחת ביוון הגיע לבולגריה, וכרגע הוא הלהיט של מוליכת הטבלה. בסוף השבוע הפציץ החלוץ החסון שלושער שלישי העונה בניצחון 1:4 על פירין, ובסך הכל יש לו 13 שערי ליגה ועוד שישה באירופה. ביום חמישי תתארח לבסקי בצרפת אצל ליל במסגרת הליגה האירופית, כשלדמבלה תהיה הזדמנות להוכיח גם בבית שהתבגר.

שווים אזכור:

ודראן רונייה (לאנס) - דרישת שלום לקאלה

מתיאס סילבסטרה (קטאניה) – עושה חיים בסיציליה

דייגו קסטרו (ספורטינג חיחון) - לא ספר את סביליה

אבו דיאבי (ארסנל) - עוד אחד ממשוקמי נבחרת צרפת

שארל נ'זוגביה (וויגאן) - שתי עקיצות בדקה מול האקסית

תאופניס גקאס (פרנקפורט) – חצי ליגה כבר שרה יוון

ליסנדרו לופז (ליון) - איתו זו קבוצה אחרת לגמרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully