וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו חתם לחמש שנים במכבי תל אביב

31.8.2010 / 20:15

אחרי שהשיג את שחרורו מקאחה ויטוריה, חתם הפורוורד על חוזה ארוך טווח בצהובים, אליהם יחזור אחרי עונה אחת בספרד

אחרי קיץ ארוך של משא ומתן, השיג הערב (שלישי) ליאור אליהו את השחרור המיוחל מקאחה ויטוריה, וחתם לחמש שנים במכבי תל אביב. הפורוורד סיכם את תנאיו אצל הצהובים כבר לפני מספר ימים, כשרק התרת חוזהו בקבוצה הספרדית מנעה את החתימה עד כה.

לאחר החתימה, שהתבצעה במשרדו של עו"ד יוסי גאייר, אמר אליהו לאתר הרשמי של הקבוצה: "אני שמח מאוד, אפילו מתרגש. היתה לי עונה מעניינת וחוייה מדהימה בספרד. זכיתי באליפות אבל בתוך תוכי רציתי לחזור לבית שלי שזה מכבי ולמשפחה. חוזה ארוך טווח התאים לשני הצדדים, הגענו להסכמה די מהירה. אני סומך על הצוות המקצועי ושמח לחזור ולשתף פעולה עם כל שחקני הנבחרת". דייויד פדרמן הוסיף: "אנחנו שמחים על החזרה של ליאור. צריך לתת קרדיט לאוהדים שדחפו להחזיר אותו לקבוצה. זה חוזה ארוך טווח כי היה חשוב לנו להחתים את כל הישראלים על חוזים לטווח ארוך".

מאמן הקבוצה דיויד בלאט מסר: "אנחנו מברכים את ליאור על שובו למשפחה ומקבלים אותו בזרועות פתוחות. הצבנו לעצמנו מטרה שהישראלים הטובים ביותר שנמצאים בשוק השחקנים יהיו אצלנו היום ובעתיד, וזה בדיוק מה שעשינו עם ההחתמה של ליאור לחוזה ארוך טווח, כמו גם יתר ההחתמות הקיץ".

הגעתו הרשמית של אליהו צפויה לערער עוד יותר את מעמדו של אלישי כדיר, שנשלח בשבוע שעבר על ידי הצהובים לבדיקות רפואיות מקיפות בהן התגלתה בעיה בברכו. כזכור, בסביבתו של השחקן זעמו על ההתפתחויות וטענו: "מכבי מנסה לתפור לכדיר תיק. יש תחושה שהם מנסים לפנות מקום בסגל לליאור אליהו". מקורביו של הפורוורד הוסיפו שכבר לאחר שחתם על חוזהו בקבוצה לפני כחודשיים הוא נשלח לבדיקות מקיפות שלא גילו ממצאים חריגים, ולכן חוזהו כבר נכנס לתוקף". אולם במכבי מדגישים כי על כדיר לעבור שלוש בדיקות ועליו לעבור את כל הבדיקות הרפואיות בכדי שחוזהו ייכנס לתוקף.

אליהו (25, 2.04), גדל בעירוני רמת גן, וחייב את הפריצה שלו למאמן הכדורסל חנוך מינץ, שלקח אותו לגליל עליון בעונת 2003/4. שלוש עונות מוצלחות בגליל, בתוספת תפוקה טובה בנבחרת העתודה, סידרו לאליהו חוזה במכבי תל אביב. כבר בעונתו הראשונה, 2006/7, זכה אליהו לקרדיט נרחב מהמאמן נוון ספאחיה, והשיב עם 10.8 נקודות ו-5.3 ריבאונדים ביורוליג. למרות הפריצה הגדולה, בעונה שלאחר מכן, תחת עודד קטש וצביקה שרף, ירדה קרנו של אליהו, ולקראת סיומה איבד את מקומו בסגל.

לפני שנתיים, עם הגעתו של אפי בירנבוים, חזרו המפתחות לידיו של אליהו, וכך גם עם החלפתו של המאמן בפיני גרשון. אליהו לקח את ההזדמנות המחודשת, והשיב עם 14 נקודות ו-6.6 ריבאונדים למשחק ביורוליג, לצד 13.2 נקודות ו-4.7 ריבאונדים בליגת העל. בקיץ שעבר חתם אליהו על חוזה לארבע שנים בקאחה ויטוריה, עימה זכה באליפות ספרד עם תרומה צנועה של 4.6 נקודות ו-1.8 ריבאונדים למשחק.

בהנהלה מתקשים למצוא קבוצה שתקלוט את פוט

שחקניה הזרים של מכבי, ג'ף פוט, צ'אק אידסון, ריצ'רד הנדריקס ודורון פרקינס, יעברו הבוקר בדיקות רפואיות לקראת פתיחת האימונים מחר, בעוד שג'רמי פארגו ינחת בארץ רק ביום ראשון. בשלב זה הגעתו שלו פוט לאימונים היא יותר ברירת מחדל מאשר בחירה של סגנית האלופה. לוואלה! ספורט נודע כי מכבי תל אביב הגבירה בתקופה האחרונה את מאמציה בכדי לאתר קבוצה אליה יוכלו להשאיל את השחקן, אך ללא הועיל. במכבי תל אביב שוררת אי שביעות רצון מהסיטואציה, בעיקר בשל העובדה כי פוט חתום על חוזה גבוה, כמיליון דולר לשלוש שנים. מכבי תל אביב הגיבה: "למרות שקיבלנו הצעות, ההחלטה בשלב זה היא לא להשאיל אף אחד".

פוט (22, 2.12 מטר), יליד מדינת ניו יורק ובן לכדורסלן לשעבר, החל את קריירת הכדורסל בתיכון ספנסר ואן-הייטן, והעמיד בעונתו האחרונה בתיכון ממוצעים של 15 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 חסימות למשחק. ב-2005 החל לשחק באוניברסיטת סנט בונאוונטור וכעבור שנה וחצי עבר לאוניברסיטת קורנל היוקרתית. ג'ף השתלב במהירות בקבוצתו החדשה, סיים כבר במשחקו הראשון עם דאבל דאבל, והעמיד ממוצע עונתי של 7.9 נקודות ו-6.3 ריבאונדים למשחק. בעונתו השנייה שיפר ממוצעיו ל-11.8 נקודות ו-7.2 ריבאונדים, נבחר לשחקן ההגנה של ליגת ה-IVY, בה משחקת קבוצתו, ודורג בעשירייה הראשונה בשש קטגוריות שונות.

בעונה החולפת, השלישית והאחרונה שלו בקורנל - שהיתה עונת השיא של האוניברסיטה - העפילה הקבוצה לסוויט 16 של טורניר המכללות הארצי. פוט העמיד ממוצעים מרשימים של 12.3 נקודות, 8.1 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים ו-1.9 חסימות למשחק. משחקו הטוב ביותר היה נגד מכללת באקנל, מולה סיים עם 28 נקודות ו-18 ריבאונדים. הסנטר סיים ב-26 ממשחקיו העונה ב-NCAA עם דאבל פיגרס, כשהוא מותיר רושם רב בכל אולם בו שיחק. הוא נבחר לחמישייה הראשונה בליגת ה-IVY ובפעם השנייה ברציפות נבחר לשחקן ההגנה המצטיין.

עדכון ראשון: 12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully