וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ייגמר באולימפיאדה?

29.8.2010 / 14:52

הנבחרת אמורה לסיים הערב קמפיין מוקדמות מכובד עם כרטיס ליורובאסקט. האם יש כאן בסיס לפנטזיה? לאן כל זה הולך?

לקראת אליפות אירופה שנערכה בקיץ שעבר בפולין, הכריז המאמן צביקה שרף כי המטרה של נבחרת ישראל היא לסיים במקומות 1-8 באליפות. שרף העלה את רמת הציפיות בצורה משמעותית והכין לעצמו את הגליוטינה במקרה של כישלון, שהגיע בסופו של דבר. מבט מפוכח על הקיץ שעבר מגלה כי נבחרת ישראל הייתה נבחרת חלשה יותר מזאת שמשחקת בימים אלו במוקדמות אליפות אירופה. ללא עמרי כספי ודיוויד בלות'נטאל, עם גיא פניני וטל בורשטיין אחרי עונה ללא משחק ובלי ההתקדמות הגדולה שעשה יובל נעימי.

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל ליאור אליהו, יניב גרין, יוגב אוחיון, אורי קוקיה. רויטרס
מבט מפוכח על הקיץ שעבר מגלה כי נבחרת ישראל הייתה נבחרת חלשה יותר מזאת שמשחקת בימים אלו במוקדמות אליפות אירופה/רויטרס

הערב (ראשון) תעלה נבחרת ישראל אל הפרקט בפודגוריצה כשרק צירוף רע במיוחד של תוצאות ישאיר אותה ללא הכרטיס לליטא 2011. באיגוד הכדורסל יקבעו כבר בשבוע הבא עם המאמן אריק שיבק את התאריכים לישיבות ולתכניות העבודה לקראת השנה הבאה. לכן, כשהכרטיס לאליפות אירופה נמצא כבר כמעט בכיס, יצאנו לבדוק מה צפוי לקרות עד השנה הבאה, האם אפשר לפתח ציפיות והאם לונדון 2012 היא מטרה בהישג יד. "לפני הכל, חשוב לראות עם איזה סגל תגיע הנבחרת לקיץ הבא", מדגיש מאמן הנבחרת האולימפית רוני בוסאני, שהיה עוזרו של צביקה שרף בין השנים 2007-2009.

החשש של קוז'יקרו

המאמן אריק שיבק יקווה לקבל בקיץ הבא את הסגל החזק ביותר, כדי שיוכל להעמיד נבחרת טובה. גם סוגיית הצוות המקצועי עדיין לא סגורה לגמרי, כשרק לקראת חודש ינואר יוחלט סופית האם דן שמיר ועודד קטש ימשיכו. לגבי סגל השחקנים, הבעיה המרכזית היא עם עמרי כספי ודייויד בלות'נטאל. כספי עדיין לא הבטיח שהוא יבוא גם בקיץ הבא ובלות'נטאל תלוי בחוזהו עם מכבי תל אביב, שאם לא יוארך בשנה הבאה, לא יגיע. מי שנמצאים בהמתנה על עמדת המתאזרח הם סילבן לנסברג ממכבי חיפה ודן גרונפלד מבני השרון, שכבר הביעו נכונות לשחק בנבחרת ישראל.

סוגיית שימור הסגל חשובה מאוד. למרות ההצלחה של הקיץ האחרון, יש רבים שטוענים שעדיין נדרש כאן שיפור. "עם כל הכבוד לנבחרת ישראל, אנחנו עדיין לא מאריות אירופה. אנחנו לא ליטא, ספרד או צרפת, אפילו לא גרמניה", מציין עידו קוז'יקרו, סנטר הנבחרת שנעדר הקיץ בשל מחלה ויגיע לנבחרת בקיץ הבא אם יזומן. " אנחנו נבחרת מאוד מוכשרת, זה לא סוד, יש לנו גארדים ברמה גבוהה, אבל אין לנו את ה-2.12, שהוא באנקר ברחבות, כמו שיש לכל נבחרת שנמצאת בטופ. אפילו נבחרת רוסיה, שבלי קירילנקו ניצחנו אותם לא פעם אחת בשנים האחרונות, מחזיקה בסגל שני שחקנים של 2.15, גארדים אתלטיים בגובה 2.08. אנחנו נחותים מהאירופאים וזה דבר נתון".

גם הקפטן לשעבר מאיר טפירו מסכים: "אין ספק שחסר לנו פקוביץ' כזה כדי להיות אחת הנבחרות הכי טובות באירופה. מה שצריך באליפות אירופה זה להחביא את החסרונות ולהבליט את היתרונות. אם נדע לעשות את זה, ונגרום לקבוצות האחרות איך להתמודד איתנו, אז זה הסיכוי שלנו להיות בין הגדולות של אירופה. זה מה שצריך לעשות, כי לא מתפתח פה שחקן עם 2.08 מ' ונוכחות, וזה מאוד קשה. ברגע שאין לך את זה הולכים לפתרונות אחרים".

ההבדל של בוסאני

אלמנט נוסף שהפריע הקיץ הוא ההגעה המאוחרת של שחקנים לנבחרת. מאמן האולימפית בוסאני סבור שיש להביא את השחקנים להכנה יותר ארוכה לקראת אליפות אירופה, על מנת להגיע לאליפות בכושר שיא. "צריך ליצור נבחרת שתעבוד קצת יותר. הנבחרת שלנו צעירה, עם שחקנים שהולכים וילכו הרבה שנים ביחד", מסביר בוסאני, "יש הבדל עצום בין גיא פניני של השנה שעברה, שבעונה הקודמת לא שיחק בכלל בשום קבוצה, לעומת העונה שהוא בא ממכבי ואיך הוא בא לנבחרת. טל בורשטיין אותו דבר - בא בשנה שעברה אחרי שלא שיחק, והשנה הוא בא אחרת לגמרי. התקופה הזאת שבה יובל נעימי והחבר'ה האלה משחקים מוסיפה להם המון. הנבחרת הזאת תהיה בשנה הבאה עוד יותר טובה, ובעוד שנתיים אפילו יותר טובה".

מבט לאחור לעבר אליפויות אירופה מאז שנת 1995, מגלה שנבחרת ישראל הייתה תמיד כפסע מהעפלה לשמונה הגדולות. ב-2003 היא אף עשתה זאת, ורק באליפות האחרונה נפלה אל מחוץ ל-12 הראשונות. ב-1995, הפסד ביום הראשון של האליפות לאיטליה ב-2 נקודות, השאיר את הנבחרת מחוץ לרבע הגמר. שנתיים לאחר מכן הפסידה הנבחרת לטורקיה בבית שמינית הגמר ולא העפילה לרבע הגמר. המקרים הזכורים ביותר היו ב-2001, אז החטיא שחר גורדון מתחת לסל הזדמנות לנצח את ספרד ולהעפיל לרבע הגמר, וב-2007, אז התרסקה ישראל מול פורטוגל החלשה, דווקא אחרי ניצחונות מרשימים מול סרביה וקרואטיה.

"להתברג בין שמונה הנבחרות הראשונות באירופה זה כן אפשרי, זה לא מחסום שבלתי ניתן לעבור אותו", מסביר קוז'יקרו, שבאמתחתו ארבע אליפויות אירופה. "זה קשור להגרלה וכשירות של שחקנים. יש הרבה משתנים שצריכים לקרות. צריכה להיווצר סיטואציה טובה מבחינת הנבחרת כדי שנכנס לזה, זה כן ריאלי. אבל אם לא נגיע לשם, זו לא אכזבה, לא צריך להגיד שהכדורסל הישראלי מת".

בוסאני, שהיה כאמור חלק מהפספוס ב-2007, מסביר: "יש עובדות. מתוך 10 אליפויות, צריך לראות איפה הנבחרת שלנו סיימה. אם אנחנו במחזור יוצא דופן, אנחנו יכולים לכוון יותר גבוה. הגרלה כזאת או אחרת, זה בדיוק ההבדל. אם אתה מנצח בנקודה, אתה פתאום ברבע גמר, אתה מפסיד בנקודה ופתאום יש לך קמפיין מאכזב ואליפות מאכזבת".

ההצהרה של שיבק

באמצע שנות ה-2000 הכריזו בוועד האולימפי ובאיגוד הכדורסל על פרויקט שבסיומו הייתה אמורה הנבחרת הבוגרת להתחרות על כניסה ללונדון 2012. במהלך הפרויקט צצו לא מעט בעיות תקציביות, אך בקיץ הבא תנסה נבחרת ישראל להתברג בשמינייה הראשונה ולהגיע לאולימפיאדה. כולם מסכימים שזה אפשרי, במיוחד לאור הסגל המוכשר וההתקדמות שעשו שחקני נבחרת ישראל בשנים האחרונות. "עם הגרלה נוחה אפשר בהחלט לדבר על לונדון 2012", קובע רוני בוסאני.

למרות זאת, קוז'יקרו מצנן את האווירה: "זו משימה אפשרית. קשה מאוד, אבל אפשרית. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, כי אנחנו לא רצים לקחת את אליפות אירופה, אבל אם נקבל הגרלה טובה ונבוא בסגל מלא וכולם יהיו בריאים ושלמים וחדורי מוטיבציה, זה כן יקרה. לפני שלוש שנים, אם לא היינו מפסידים לפורטוגל, היינו גם נכנסים לשמונה הגדולות של אירופה. אז הכל אפשרי".

באוגוסט 2009, על תקן של מאמן מתנדנד בהולנד בעקבות התרסקותה של אמסטרדם, התראיין שיבק לוואלה! ספורט לקראת אליפות אירופה ואמר כי, "השלם בנבחרות ישראל תמיד גדול מכל החלקים, זו לא סתם קלישאה. גם הנבחרת שלי ב-2004 רצתה רק מקומות 5 עד 8. אם אתה לוקח שחקן כשחקן, אז לנבחרות האחרות יש כדורסלנים טובים יותר, אבל לנו יש צוות מקצועי שיודע לחבר קבוצה ולהביא את הטקטיקה והלחימה. אנחנו טובים בזה ומאוד מוערכים באירופה". אם הנבחרת תעמוד במשימתה הערב בפודגוריצה, והדיבורים הללו יעברו לשלב הבא, יצטרך שיבק לחבר בין ההצהרה שלו לבין חלום האולימפיאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully