וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: ישראל ניצחה את פינלנד 71:85

נבחרת ישראל התקשתה אך עמדה במשימה, שיפרה את יחס הסלים שלה ונקמה בפינלנד עם ניצחון 71:85. בראשון: מונטנגרו

ברני ארדוב

וידאו: באדיבות הערוץ הראשון, IBA.ORG.IL
עריכת וידאו: דורון שטיין

במשך דקות ארוכות, נדמה היה כאילו כבר היינו בסרט הזה: נבחרת ישראל הגיעה לאחר ניצחון גדול על לטביה ופגשה בפינלנד, על הנייר היריבה החלשה בבית א', למה שהיה אמור להיות טיול קליל שישפר את סיכוייה של הנבחרת לעלות לאליפות אירופה. גם הערב (חמישי) לא עשו הפינים חיים קלים לשחקניו של אריק שיבק, אבל הפעם הצליחה ישראל להתעורר בזמן, וריצה נהדרת בשני הרבעים האחרונים בראשותם של יותם הלפרין ויובל נעימי הובילו לניצחון 71:85. ישראל לא רק השיגה נקמה מתוקה על הנבחרת שהביכה אותה, אלא גם הוסיפה לו את ההפרש, שעשוי להיות משמעותי מאוד במידה ותסיים הנבחרת במאזן זהה לזו של אחת מיריבותיה מהבתים הנוספים.

לאורך כל הימים האחרונים ניסו אריק שיבק ועוזריו להתבטא בדיפלומטיות, להוריד את הציפיות, ובעיקר לא לשדר שהמשחק מול פינלנד הולך להיות טיול. אלא שנראה שהמסרים הללו כלל לא חלחלו אל השחקנים, שבדיוק כמו מול איטליה ולטביה, נראה כאילו לא הגיעו מחדרי ההלבשה. האורחים עלו ליתרון דו ספרתי בתוך דקות, וגרמו לישראל לרדוף אחריהם לאורך כל המחצית הראשונה. כספי, אליהו וחבריהם נראו פשוט לא מאופסים, ואלמלא שתי שלשות של יותם הלפרין לקראת סיום המחצית, היתה יכולה פינלנד להוביל בהרבה יותר מהנקודה איתה ירדה אל חדרי ההלבשה.

אלא שבדומה למשחקים האחרונים, למזלה של ישראל היה לה את הספסל שלה: יובל נעימי המשיך לבסס את מעמדו כאחד הברגים המשמעותיים של הנבחרת, והיה זה שהוביל את ריצת ה-2:16 ברבע השלישי. בדיוק כמו במשחק מול לטביה, שיבק עודד את שחקניו להגדיל את היתרון ברבע האחרון, כשהלפרין נעימי ואליהו מעלים את ישראל ליתרון 22, אבל חוסר ריכוז בדקה האחרונה איפשרה לפינים להוריד את ההפרש ל-14 בלבד. עכשיו צריכה ישראל לשים גם את המשחק הזה מאחוריה, ולהתכונן לקראת הקרב הגדול מול מונטנגרו בחוץ, משחק שיוכל לשלוח את הנבחרת היישר אל אליפות אירופה מהמקום הראשון במקרה של ניצחון, או עלול להשאיר אותה בבית במקרה של הפסד בפער גדול.

מהלך משחק

ישראל פתחה בחמישייה עם רביב לימונד, דייויד בלות'נטאל, יותם הלפרין, ליאור אליהו ועמרי כספי. פינלנד העלתה בחמישייה את שון האף, ג'ראלד לי, טוקה קוטי, טימו ראניקו ואנטי קאנרבו.

בדיוק כמו מול לטביה, גם הפעם פתחה ישראל רע מאוד, כשכספי ולימונד לא מוצאים את הסל, ומנגד, קוטי האף וראניקו לא מחטיאים, ופינלנד השתיקה את ההיכל כשעלתה ליתרון מדהים של 2:12. שיבק לקח פסק זמן, חזר עם הרכב אחר, כשכספי סוף סוף מצא את הסל, אליהו ובלות'נטאל הענישו גם הם, וגיא פניני סיים ריצת 2:11 כשהוא מצמק ל-15:13. אלא שאז שוב ביצעו האורחים ריצת 0:10, כשוירטאמן קולע 6 נקודות רצופות, ופינלנד ירדה ביתרון 13:22 בסיום הרבע הראשון.

בורשטיין פתח רע את הרבע השני עם איבוד בעבירת תוקף, אבל הפינים החזירו באחת משלהם, ובורשטיין גאל את עצמו בצד השני, כשיחד עם נעימי ההפרש ירד ל-5. וירטאנן שוב צלף מחוץ לקשת, אבל אז הגיעו שתי שלשות נהדרות של יותם הלפרין, בורשטיין צלף אחת משלו, ועמרי כספי העלה את ישראל ליתרון ראשון, 27:28. אליהו וכספי לא הצליחו לשמור את השחקנים שלהם, וכל נקודה ישראלית מיד לוותה בנקודות קלות מדי בהתקפה הפינית, בעוד היתרון עבר מנבחרת לנבחרת. אוחיון החטיא פעמיים מהקו אבל מצא באסיסט נהדא את אליהו שסיים בדאנק נהדר, וישראל ירדה בפיגור 33:32 במחצית.

שיבק ככל הנראה זעם על שחקניו בחדרי ההלבשה, כיוון שהם עלו כמו מלוע של תותח אל הפרקט, ופתחו את הרבע השלישי בטירוף, כשדאנק של כספי מרים את ההיכל, וסל ועבירה של יניב גרין הטיס את הנבחרת ליתרון 35:42. וירטאנן וסאלין תפרו שתי שלשות, וקאנרבו קירב את האורחים עוד יותר, ושלשה נוספת של סאלין החזירה את היתרון לפינים. ישראל לא ויתרה, בלות'נטאל ובורשטיין החזירו בשתי שלשות מוצלחות משלהם, וישראל הוליכה 48:53. פינלנד לא קלעה מהקו, ומנגד, בלות'נטאל צלף שלשה מטווח NBA, נעימי תפר אחת משלו, ועוד אחת עם עבירה, והוריד את ישראל ביתרון 53:66 בסיום הרבע השלישי.

נעימי פתח נהדר גם את הרבע האחרון עם לייאפ נהדר, פינלנד לא מצאה את עצמה, ופניני העלה את היתרון ל-18. האורחים ניסו לחזור למשחק מחוץ לקשת ופגעו, אבל הלפרין צלף עם סוף שעון הקליעות, ונקודות של הלפרין במתפרצת קבעו 60:80. פינלנד לא הצליחה למצוא נקודות, ונעימי והלפרין המשיכו להעניש את האורחים, כשהיתרון המשיך לגדול. דווקא אז משהו נרדם אצל הנבחרת, שאיפשרה ליריבה שלה לחדור בקלות, ופינלנד הצליחה להוריד את ההפרש ל-14 בלבד. עכשיו מקווים שיבק ועוזריו ש-6 הנקודות שהלכו לאיבוד בסיום לא יחזרו כדי לרדוף אותם בהמשך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 18 נקודות (13 ריבאונדים), יותם הלפרין (5 אסיסטים) ויובל נעימי 13 כל אחד, טל בורשטיין 11, דייויד בלות'נטאל ועמרי כספי 8 כל אחד, גיא פניני ויניב גרין 5 כל אחד, יוגב אוחיון 4, רביב לימונד ואורי קוקיה שיחקו ולא קלעו.

קלעו לפינלנד: שון האף 16 נקודות (8 ריבאונדים), פטרי וירטאנן 11, טוקה קוטי 10 (7 ריבאונדים), וסה מקאלאנינן 7, אנטי קאנרבו 6, סאסו סאלין 5, קימו מורינן ואנטי ניקיטה 4 כל אחד, טימו ראניקו ותומאס אילאסו 3, ג'ראלד לי 2.

טל בורשטיין שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
חושבים כבר על מונטנגרו. בורשטיין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully