וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "תבקשו סליחה מסמי בכר"

מאמן מכבי ת"א זעם על השיפוט בניצחון על בני השרון. פדרמן: "שיפוט מגמתי ומכוער". הקבוצה נקנסה ב-12 אלף שקל

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

דקות ארוכות של חרדה עברו הערב (שני) על מכבי תל אביב. במשך 30 דקות הצהובים נראו אבודים, חסרי ביטחון ובעיקר קרובים מתמיד לאבד בפעם הראשונה את מקומם בין ארבע הראשונות של הכדורסל הישראלי. למזלם הרב, הם התעשתו בזמן, ניצחו 69:71 את בני השרון והצילו לעצמם את העונה במשחק החמישי, שהעלה אותם לפיינל פור הישראלי. בחצי הגמר מחכה להם ברק נתניה, שכבר ניצחה אותם העונה, אבל לפחות על פי רמת הכדורסל שהציגו השחקנים של פיני גרשון, לא בטוח שהעונה מלפני שנתיים עם איבוד האליפות לא עשויה לחזור.

בעקבות דו"ח המשקיף מהמשחק, נקנסה מכבי תל אביב בסך 12 אלף שקל בעוון שלושה מקרים שונים: התנהלות כרוז לא נאותה, הפעלת מוזיקה בזמן התקפות של בני השרון והשלכת חפצים וכוסות שתייה לעבר הפרקט. מהמנהלת נמסר: "המנהלת רואה בחומרה את התנהלות הקהל במשחק ותשקול לפנות אל איגוד הכדורסל להעמדת הקבוצה לדין".

פניני: "שכולם יחזרו לחורים שלהם"

פיני גרשון התייחס לעובדה שבני השרון קלעה רק 23 זריקות עונשין מתוך 38 וכמובן התלונן על השיפוט: "אני חושב שהם לא היו צריכים להיות על הקו כל כך הרבה פעמים. עשיתם רצח אופי לשופט על שריקה שהייתה ארבע דקות לסיום באחד המשחקים. השריקה של סמי בכר הייתה שלוש או ארבע דקות לסוף ולדעתי הייתה שנוייה במחלוקת, אולי הייתה אולי לא הייתה. לכו תספרו מי השופטים ששפטו במשחקים שהפסדנו. אני רק מבקש שקודם ילכו לבקש סליחה מסמי בכר. רצחתם אותו רצח אופי, וזה שרק השנה הפסדנו שני משחקים מתוך השלושה עם אותו שופט, אפילו לא ראיתי פסיק בעיתון על זה. כל אחד רוצה להראות שהוא גיבור, לבוא עם משרוקית ולהוכיח שהוא לא מפחד ממכבי תל אביב. אני מאוד מכבד את המלחמה והמאבק שבני השרון עשו פה. עם כל הכבוד, אין הבדל של חמישים נקודות בין הקבוצות.

גרשון לא דיבר רק על השיפוט, אלא גם התייחס למשחק עצמו: "יש משחק, יש לחץ, לא תמיד הכדור נכנס כמו באימון. במחצית השנייה, כשהכסף היה על השולחן הם עשו 25 נקודות. יש מצב מסויים שאנחנו נכנסנו אליו ולא היינו צריכים להיכנס אליו. לעניות דעתי אלה לא דברים שתלויים רק בנו. במשחק תחת לחץ, באופן טבעי, התפוקה של הקבוצות יורדת, זה קורה לא רק לנו. אם קבוצה לוקחת אליפות בדקה ה-92, אז גם לנו מותר להיות 30 ומשהו דקות במינוס 10. במשחק הקודם קיבלנו עבירה טכנית מהמשקיף. לך תספרו כמה משקיפים הביאו עבירות טכניות. אנחנו משחקים בלי לאזמה שהוא היה עוגן משמעותי עבורנו בהגנה, ודן בחוכמתו ידע לנצל את זה. יש להם שלושה שחקני פנים טובים ולאורך שלבים ארוכים בסדרה היה לנו קשה להסתדר עם זה. אני חושב שאם הם היו בסגל הזה מתחילת העונה הם לא היו במקום הזה".

גיא פניני, שקבר שלשה גדולה בדקה האחרונה שלמעשה הכריעה את המשחק, התייחס למהלך המכריע: "כל החצי חיכיתי לשלשה הזו. ראו שיש לחץ, לא שיחקנו את הכדורסל שלנו, אבל כשאתה משחק בשביל מועדון כזה, בשביל הסמל, אתה נותן את הכל גם כשאין כוח. החבר'ה נתנו את הלב, היה מאבק מדהים, מגיע כל הכבוד לבני השרון שנתנו פייט אדיר בסדרה ועשו כבוד גדול לכדורסל הישראלי. הם קבוצה טובה, אבל אני שמח שעשינו את העבודה שלנו. היינו צריכים את זה. אני לא יודע מה היה קורה אם היינו מפסידים".

פניני לא שכח לפרגן לקפטן הוותיק של הצהובים: "רק לראות את שארפ זה צמרמורות בכל הגוף. זה שחקן שמשחק בשביל הסמל. הוא מתרגש בכל אימון שהוא בא, ובמיוחד כשהוא עולה לשחק". פניני לא שכח לעקוץ את היריבות לקראת הפיינל פור הקרב ובא: "אנחנו מגיעים אחרי סדרה קשה, אבל במצב רוח טוב. הראנו בליגה הסדירה שאנחנו מעל הליגה הזאת, כולם יכולים לחזור לחורים".

פדרמן: "מגיל שש אני רואה כדורסל, ובחיים לא ראיתי דבר כזה"

אחד מבעלי הקבוצה, דייויד פדרמן, החליט לפתוח פה על השופטים לאחר המשחק: "לא חשבתי שיהיה כל כך קשה. כל הכבוד לבני השרון. בסך הכל אם הם היו מנצחים, הם היו עושים סדרה יוצאת מן הכלל. מגיל שש אני רואה כדורסל, 60 שנה, מימי חיי לא דיברתי על שופטים. מה שראיתי היום לא ראיתי מעולם. זה שיפוט מגמתי ומכוער, שלא יכול לעבור בלי תגובה.

"זה לא קשור למכבי, הפועל או בית"ר, כאלה דברים אף פעם לא ראיתי. לפני המשחק הזהירו אותי במכבי, ואמרתי להם שלא יעיזו לדבר על שופטים. מה שהיה פה היום, זה היה דבר שלא יכול לעבור בלי תגובת איגוד השופטים. לא שווה לבוא למשחקים עם כזה שיפוט. אנחנו מגיעים עייפים ודי מוכים, אבל אני מקווה שנצליח להגיע מוכנים לפיינל פור. אני שמח שהחבר'ה התאוששו, אבל אני עדיין נסער מהשיפוט".

דרק שארפ, שהביא למפנה כשעלה מהספסל, אמר לאחר הניצחון הדרמטי: "חיכיתי לתורי, המשכתי להאמין בעצמי והייתי מוכן להיות שם עבור הקבוצה. בני השרון היו טובים, אבל אנחנו כאן עם הקהל שדחף אותנו, עם פניני והלב הגדול ועשינו את זה. במשחק כזה מדובר על לחיות או למות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שמיר: "משהו פה לא מסתדר לי"

בצד השני, נשמע דן שמיר מאוכזב וסיכם את הסדרה בתחושת החמצה מסוימת: "אני לא רוצה להתייחס לשיפוט. זה לא הזמן שלי להתייחס לזה. ברכות למכבי ולפיני. משהו פה לא מסתדר, זה נראה כאילו הם הפסידו ואני מקבל את כל המחמאות כאילו ניצחנו. בסופו של דבר הייתה סדרה מעניינת ואני חושב שזה טוב. מנקודת מבטי אני יכול להצטער שהעונה שלנו נגמרת. לא הייתה לנו עונה שהכול בא בקלות. עשינו דברים והופענו לסדרה הזאת. המשחק הזה הוכרע על הרבה מכות והיה הרבה מגע, זה מה שיפה וכרגיל אנחנו בצד הזה.

שמיר ניסה להסביר את ההבדל בין העונה הסדירה, בה הציגו שחקניו יכולת חלשה, לפלייאוף בו הפיקו משחקים מצויינים: "אני לא גאה בזה שגמרנו מקום שמיני, זה לא הישג. זה לא הזמן להתחיל לנתח ולהצטדק. באנו לסדרה בשביל לעשות בה משהו. הגענו לסדרה הזאת, עשינו בה משהו, זה היה מאוד קרוב, ומכאן אנחנו נסכם את העונה והם ימשיכו הלאה. זה טוב לכולם שמכבי לא עשו פה סוויפ קליל. לעמוד על הקו פה זו לא מיומנות כל כך פשוטה והחטאנו. זה לא ממש בשליטה שלי. לפעמים לקבוצות יש חרדת ביצוע גדולה ולנו זה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully