וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילי סודות

איתן נוח

25.11.2009 / 12:30

בילי קיז מודע לפערי האיכות מול מכבי ת"א ("אין לנו הרבה סיכוי"), ולא מסתיר כי "כרגע אנחנו נמצאים בבור, אבל אנחנו מנסים". לפני המפגש עם גרשון, הגארד של מארוסי נזכר בימיו בהפועל תל אביב ומתעקש להאמין שבכדורסל הכול אפשרי

לאחר הגרלת הבתים ביורוליג, שנערכה הקיץ, התרכזו בתקשורת ובמכבי תל אביב ביריבות הגדולות של הצהובים, צסק"א מוסקבה וקאחה לאבורל ויטוריה,. שמה של מארוסי, היריבה ביום חמישי הקרוב (20:45, ערוץ 5+) אפילו לא עלה בהגרלה, מכיוון שהקבוצה החלה את דרכה האירופאית במוקדמות היורוליג בדרבי יווני מול אריס סלוניקי. אחרי שמארוסי עברה את אריס, ניצבה בפניה אלבה ברלין, וגם אותה היוונים עברו בדרך לבית ג' ביורליג, בו תפסו את משבצת הקבוצה-שתהיה-בשר-התותחים-של-הבית. כבר במחזור הראשון של היורוליג מארוסי הראתה שהיא לא מתכוונת להיות בשר תותחים, לאחר שגררה את צסק"א למותחן עד השנייה האחרונה, ממנו נחלצו הרוסים עם ניצחון בנקודה, בזכות שלשה דרמטית עם הבאזר שקלע ויקטור חראייפה.

"אם היינו מנצחים אז, היינו היום עם שני ניצחונות ושני הפסדים ביורוליג ומצבנו היה הרבה יותר טוב", סיפר השבוע בילי קיז, רכזה של מארוסי בהווה והפועל תל אביב בעבר, בשיחה עם וואלה! ספורט, לקראת המפגש מול הצהובים. "הבית שלנו ביורוליג הוא מאוד קשה, ולמרות זאת, הוכחנו שאנחנו לא מתכוונים לוותר על שום המשחק".

הגארד האמריקאי וויליאם בילי קיז (למטה) במחנה האימון של דנבר נאגטס בשנת 2004. AP
קיז בימים בהם ניסה להגשים את חלום ה-NBA עם דנבר/AP

"אנחנו משתפרים בכל יום, מאימון לאימון"

ויליאם "בילי" קיז (1.88 מ', 32) הגיע לישראל בתחילת עונת 2002/03, אחרי שניסה להתקבל לניו יורק ניקס. במשחקי המבחן פגש את אנטוני פארקר, שהמליץ לו על ישראל, וקיז חתם במדי העולה החדשה-ישנה לליגת העל, הפועל תל אביב. "החתמנו שחקן אטרקטיבי מאד, וירטואוז ובעל יכולת אישית גבוהה ביותר", התלהב המאמן דאז אירק שיבק.

"יש לי זיכרונות טובים מישראל. אני זוכר שזו מדינה יפיפייה, עם מזג אוויר נחמד וכדורסל ברמה גבוהה", מספר קיז על אותה שנה. קיז המהיר והאתלטי הנהיג את הקו האחורי, האדומים פתחו מצוין עם ארבעה ניצחונות רצופים, אבל אז הגיעו הפסדים להפועל גליל עליון ומכבי תל אביב, הפועל תל אביב החלה לקרטע, וסיימה את העונה בפלייאוף התחתון. קיז לא המשיך בישראל, חברים לא ממש נשארו לו מאז, אבל הוא דווקא מעודכן במצבה של הקבוצה בה שיחק: "שמעתי שהם ירדו מהמפה".

בליגה היוונית מארוסי חזק על המפה, אבל בקבוצה לא בדיוק מתגאים בפתיחת עונה מצוינת. מאזנה עומד על שני ניצחונות ושני הפסדים, כולל ההפסד בסוף השבוע האחרון לפנאתינייקוס. 14 הנקודות של קיז לא עזרו, במשחק שהיה בשליטה ירוקה לכל אורכו. "היו לנו כמה הפסדים בתחילת העונה, אבל זו רק ההתחלה ואנחנו קבוצה חדשה". מסביר קיז את הסיבה שלדעתו קבוצתו לא עונה על הגל. "מה שכן, אנחנו משתפרים. הפסדנו לקבוצות טובות ושיחקנו לא רע. אני מרגיש שאנחנו משתפרים בכל יום, מאימון לאימון".

כשקיז אומר "קבוצה חדשה" הוא יודע טוב מאוד על מה הוא מדבר. מאז ששיחק במכללת ניו מקסיקו, אי שם בתחילת העשור, הוא לא שיחק שנתיים רצוף באותה הקבוצה. למרות יכולתו האתלטית המרשימה, ניסיונותיו להתקבל לדנבר נאגטס ודטרויט ב-2004 לא צלחו, והוא נדד בין ספרד, איטליה ויוון. "המטרה שלנו היא לנצח כמה שיותר", אומר קיז על קבוצתו הנוכחית, ומסביר את מה שהוא רוצה להשיג העונה. "המטרה האישית שלי היא שהקבוצה תנצח. כל עוד הקבוצה מנצחת, כל השאר מסתדר".
ארבעה משחקים בתוך עונת היורוליג, עומד מאזנה של מארוסי על ניצחון בודד, שהושג נגד לובליאנה. למרות זאת, לרכז של הקבוצה עדיין יש תקוות לגבי העונה האירופאית שלה. "כרגע אנחנו נמצאים בבור, אבל אנחנו מנסים. בכדורסל הכול אפשרי. גם למשחק הקרוב אנחנו מגיעים עם התחושה שהכול אפשרי ואנחנו נגיע בכל הכוח".

הטענה ש"הכול אפשרי" נשמעת אולי אופטימית, אבל קיז מודע לעד כמה המטלה הקרובה של קבוצתו היא קשה: "מכבי היא קבוצה גדולה. בשנים האחרונות היא הגיעה להרבה הישגים והיא מהעילית של אירופה. יש להם קבוצה עם המון כישרון ומאמן נהדר. יש להם זרימה טובה ביחד וזה יהיה אתגר גדול לשחק מולם".

"אנחנו צריכים לשמור על האנרגיה שלנו", מסביר קיז מה מארוסי צריכה לעשות בשביל לנסות לנצח את מכבי. "אנחנו נהיה חייבים להתמקד בהגנה שלנו ולשחק טוב בצד הזה של המגרש. אם נגיע צמודים למכבי לקראת סוף המשחק אני מקווה שנוכל לנצח". לסיום, כשנשאל קיז על הסיכויים של קבוצתו לצאת עם הניצחון מיד אליהו, הוא לא התבייש לענות בכנות: "ברור שאנחנו באים לנצח בכל משחק ואנחנו נתן את הכול, אבל אם להגיד את האמת ברור לי שזה הולך להיות קשה ואין לנו הרבה סיכויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully