וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירוני נהריה ניצחה את מכבי ת"א 85:99 בשמינית גמר גביע המדינה

כנראה שפיני גרשון ידע על מה הוא מדבר ("אם הם רוצים את הגביע, אולי ניתן להם אותו"). מכבי תל אביב הפסידה לעירוני נהריה 99:85, ואיבדה בפעם השלישית ברציפות את גביע המדינה. הפעם, כבר בשמינית הגמר

ברני ארדוב

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: נעמה דרור

לא הרבה אנשים ייחסו לפיני גרשון חשיבות, כשמאמנה של מכבי תל אביב התלונן על שיטת גביע המדינה. בטוח שגרשון לא הכין תירוץ להפסד 99:85 לעירוני נהריה הערב (שני), שהפך לסנסציה של העונה בכדורסל הישראלי. פיני גרשון פשוט אוהב להתלונן על דברים שלא מוצאים חן בעיניו בכדורסל הישראלי, אבל נראה שכעת הוא צריך להפנות את כל המשאבים והמחשבות לטיפול בבעיה העיקרית של מכבי תל אביב כרגע, שנקראת הכדורסל הישראלי.

מה שהולך ביורוליג, לא הלך בליגת העל ועל אחת כמה וכמה בגביע המדינה, אותו הפסידה מכבי תל אביב בשנה השלישית ברציפות - וכשמכבי תל אביב מפסידה את גביע המדינה, זה מרמז על דברים מאוד לא נעימים שיכולים לקרות בהמשך העונה.

אז מה קרה הערב בעין שרה? פשוט מאוד. ליאור אליהו היה שם פיזית אבל לא הורגש, קרלוס ארויו העלה את ממוצע הפעולות השטותיות שלו, ויתר השחקנים הגיעו לעוד יום של כדורסל בינוני, כמו שהורגלנו מהם מתחילת העונה. מהצד השני, נהריה הציגה חבורת זרים לוחמת בראשותם של ארון מגי וטוני ווישהאם, אבל מעל כולם התעלו יוגב אוחיון במשחק מפרגן במיוחד (17 נקודות ו-10 אסיסטים) ורביב לימונד ביום קליעות מדוייק. תוסיפו לזה קבלת החלטות מצויינת של יעקב ג'ינו, שלמד את הכל מפיני גרשון, ותקבלו, כמו שאמרנו - את הסנסציה הגדולה של הכדורסל הישראלי השנה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם קרלוס ארויו, מרכוס בראון, עומרי כספי, ליאור אליהו ויניב גרין. נהריה פתחה עם יוגב אוחיון, רון לואיס, רביב לימונד, ארון מגי ופיליפ ריצ'י.

ההתקפה של נהריה היקשתה על מכבי תל אביב בתחילת המשחק, בעיקר פיליפ ריצ'י שקיבל חופש פעולה מיניב גרין בצבע, וקלע 8 מ-12 הנקודות הראשונות של המארחים. פיני גרשון ניסה לחפש פתרונות והכניס את ד'אור פישר, אבל נהריה המשיכה במשחק מעבר מהיר ועלתה ל-13:17 אחרי מהלך גדול של רון לואיס. פישר עשה לא מעט טעויות בהתקפה, אבל לזכותו יאמר שהוא גם החזיר את היתרון למכבי תל אביב, יחד עם קרלוס ארויו, בדרך ל-19:23 בסוף הרבע הראשון.

שתי הקבוצות פתחו את הרבע השני במשחק מבולבל, אבל אז הגיעו שלשות של לימונד ושארפ, שהעירו את היציעים. מכבי תל אביב הצליחה לשמור על היתרון וכעבור חמש דקות של משחק עלתה ל-27:34. בדקות האלה, הבדלי הרמות החלו לבוא לידי ביטוי, ו-2:45 דקות לקראת סוף הרבע, ארויו העלה את האורחים ליתרון דו ספרתי. נהריה הגיבה ב-8 נקודות רצופות וצימקה ל-44:40. קרלוס ארויו גם עזר לה עם עבירה טכנית בשניות האחרונות ומכבי תל אביב ירדה להפסקה ביתרון 45:49 בלבד.

מחצית שניה

עירוני נהריה פתחה את הרבע השלישי עם שבע נקודות רצופות וביצעה מהפך בדרך ל-49:52. בדקות הבאות היא המשיכה במומנטום ושלשה של לימונד הובילה ל-51:58 לטובתה. מכבי תל אביב המשיכה לבצע טעויות נוראיות בהתקפה, ולימונד רשם עוד נקודת ציון חשובה כשהעלה את נהריה ליתרון דו ספרתי, 3:30 דק' לסוף הרבע. מכבי תל אביב הצליחה לחזור למינוס חמש, אבל מהצד השני יוגב אוחיון כיכב ככל שהפייבוריטית טעתה יותר, והוביל את נהריה ל-61:69 בסוף הרבע השלישי.

שחקני נהריה נראו לחוצים מגודל המעמד בתחילת הרבע האחרון, וזה בא לידי ביטוי בקבלת החלטות רעה בהתקפה. מכבי תל אביב הייתה רגועה יותר עם ריצת 2:7, וצימקה ל-71:68. שלשה של ארויו גרמה לנהריינים לצאת מהשוק, כאשר לימונד, אוחיון וארון מגי חזרו להצגה של הרבע הקודם וקלעו שש נקודות רצופות כדי לעלות ליתרון דו ספרתי. מכבי תל אביב ניסתה לצמק את הפער בצעדים קטנים, אלא שבדקות האלה טוני ווישהאם לא עצר. מהצד השני, מרכוס בראון קלע שלשה חשובה כדי לצמק ל-82:76. 2:45 דק' לסיום, ארון מגי המשיך את המומנטום של ווישהאם, עם מהלך של שלוש נקודות שקבע 13 הפרש, ומוטט את מכבי תל אביב לחלוטין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

סטטיסטיקה

קלעו לעירוני נהריה: ארון מגי 25, רון לואיס 23, טוני ווישהאם 18 ו-9 ריבאונדים, רביב לימונד 16, פיליפ ריצ'י 8, יוגב אוחיון 7 ו-10 אסיסטים, ניצן חנוכי 2.

קלעו למכבי תל אביב: קרלוס ארויו 17, יניב גרין 16 ליאור אליהו ומרכוס בראון 11 כ"א, ד'אור פישר ודרק שארפ 7, טל בורשטיין 6, אלטון בראון 4, ג'ייסון וויליאמס 3, דרור חג'ג' 2, עומרי כספי 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully