וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנין מתהפך בקברו

22.5.2008 / 1:30

למה בשיא הדרמה בסיום, כשכוכבי הספורט המפורסמים בעולם חגגו ובכו על הדשא, שוב ראינו פרסומות? פז חסדאי לא סולח לערוץ 2

זה היה בלתי נסלח, הם כמעט הצליחו להרוס ערב מופלא. השידור של ערוץ 2 אמש (רביעי) של גמר ליגת האלופות ייזכר כאחד הביזיוניים שזכורים פה בשנים האחרונות, ומישהו צריך לשלם על המחדל הזה. כמה תאוות בצע טמונה בהחדרה הבלתי פוסקת של הפרסומות, איזו חוסר התחשבות היא הצגת הבאנרים המציקים בתחתית המסך (שמסתירים כמעט חצי מגרש), כמה חסר אחריות יכול להיות גוף משדר. אלוהים, הם כמעט הצליחו להרוס את הערב הזה.

עזבו את האנדרלמוסיה המצועצעת ב"בננה ביץ'", התעלמו מחוסר התיאום בין מודי לחברי הפאנל, שיא החוצפה התחולל בסיום. בזמן שעל עם ישראל נכפה לצפות בפרסומות מרגיזות, על הדשא במוסקבה התפתחה שיאה של הדרמה. כל הסצינות קורעות הלב, אותם רגעים שאמורים להיות חלומם של כל במאי של שידור ספורט, נגזלו מאיתנו בקור לב. כמה התייפחויות היסטוריות של המפסידים פספסנו, כמה חיבוקים מרגשים של המנצחים החמצנו; את אלכס פרגוסון מתרוצץ בשמחה על הדשא, מחפש את מי לחבק; את הדמעות של ג'ון טרי, הגיבור הטרגי. כוכבי הספורט המפורסמים בעולם חוו התפרצות רגשות, וברגעים ההיסטוריים האלה בישראל ראו פרסומות.

קיימת פה חוסר הבנה בסיסית לגבי מהות המוצר. מישהו שם למעלה לא קולט שהדקות שאחרי גמר גדול הן לא רק חלק בלתי נפרד מהמשחק, הן ה-שיא של האירוע. קטיעת הרגעים הללו היא לא רק עוול לכדורגל, היא התעללות בצופים שלו, הצרכנים. זה חוסר תרבות, אין מילים אחרות לתאר את זה. הלא אם מכבי ת"א הייתה פוגשת בימינו אנו את צסק"א בוירטון, היינו מפספסים את טל ברודי אומר "אנחנו על המפה" לטובת פרומו לעינב גלילי. לא רחוק היום שבו תהיה "פרסומת הזהב", זו שלפני הפנדל המכריע, שלאחריה המפיקים ידווחו בגאווה למדורי הכלכלה כי שולמו עבורה עשרות מיליוני דולרים, וכולם יספרו את הכסף ויהיו מאושרים. חוץ מאיתנו.

אני לא נאיבי. לנין אומנם התהפך בקברו לא פעם בימים האחרונים למראה חגיגות השחיתות שנעשו בעירו, אבל לכולם כבר ברור שמדובר בגופים קפיטליסטיים, ציניים וחסרי רחמים, וגם אופ"א שותפה לא קטנה למסחריות של המשחק. אבל יש גבול. חמדנותם של גופי השידור והמפרסמים היא בלתי נסלחת. עוד פרסומת, ועוד פרומו, ועוד תשדיר, והכל כדי למצוץ עוד ועוד כסף מהמוצר. וזה מקומם. בעולם אידיאלי הצופים היו מתאחדים נגד חברות שמסכימות לשים פרסומות ברגעים האלה, כדי ללמד אותן לקח על חלקן בביזיון. חבל שזה לא יקרה.

ביקורת עקיפה מגיעה גם לערוץ הספורט. הלא הם בעלי הזכויות למשחק (וחייבים להודות שמהיכרותנו איתם אין ספק שאצלם זה לא היה קורה), אבל כגוף אחראי, שאמור להגן על צופיו חובבי הספורט, היה עליהם לדרוש מערוץ 2 סטנדרטים בסיסיים של שידור הולם. התחושה הייתה כאילו הזניחו אותנו. מזל, מזל שגם הם לא הצליחו להרוס את הערב הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully